Uczniowie klas II podczas przerw śródlekcyjnych konstruują różne ciekawe budowle z klocków KARBO zakupionych w ramach programu LEGO #LaboratoriaPrzyszłości. Najczęściej pracują w parach lub grupach, do których dobierają się indywidualnie. Często muszą współpracować ze sobą, by ustalić, co konstruują, jak ta rzecz ma wyglądać i kto będzie wykonywał poszczególne elementy. Zabawa klockami rozwija kreatywność oraz logiczne myślenie. Uczniowie wykazują się umiejętnością planowania i konstruowania. Zajęcia z klockami to świetna zabawa i nauka oraz możliwość samodzielnego eksperymentowania.
Tekst p. Głuchowska
W ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości uczniowie klasy VII a podczas zajęć korzystali z okularów ClassVR. Dzisiaj przypomnieli sobie budowę komórki oraz układu krążenia i oddechowego. Mieli także okazję zajrzeć do zoo, pospacerować po lesie równikowym oraz popływać z rekinami. Udało im się również zaobserwować lot motyla. Wszyscy doskonale się bawili 😎
Tekst i zdjęcia: p. Małgorzata Surowiec
#LaboratoriaPrzyszłości – roboty Photon uczą dzieci programowania 🎮
Photon, to kolejna nowinka technologiczna, która dzięki środkom uzyskanym w ramach Rządowego Projektu #LaboratoriaPrzyszłości trafiła do naszej szkoły. To najbardziej zaawansowany technologicznie interaktywny robot edukacyjny, wyposażony w całą gamę interaktywnych sensorów, które pozwalają mu widzieć, słyszeć, odczuwać dotyk, odróżniać ciemność od światła, mierzyć odległość i nie tylko.
Można nim sterować przez mobilne aplikacje na tablecie lub smartfonie. Począwszy od rysowania trasy robota "palcem", poprzez składanie bloczków do pisania programów, po używanie języka programistycznego w formie graficzno-tekstowej. Język programowania, używany przez robota, zainspirowały Scratch oraz Google Blockly.
Photon, jak i wykorzystywane wcześniej maleńkie OzoBoty, wprowadzają uczniów w świat nowych technologii, rozwijają kreatywność, wyobraźnię, zdolności krytycznego i logicznego myślenia oraz rozwiązywania problemów.
Dzięki takim nowoczesnym pomocom, w efektowny, atrakcyjny i łatwo przyswajalny sposób nasi uczniowie poznają tajniki kodowania i programowania.
Tekst: p. Bogusława Pachur
 
Zbliżamy się wielkimi krokami do zakończenia szkolnego projektu „Akademia Młodego Naukowca”, który miał na celu popularyzować i rozbudzić zainteresowania uczniów naukami ścisłymi. 16.03.2023r zaraz po zmaganiach z zadaniami kangurowymi w ramach Szkolnego Święta Nauki uczniowie klas 8 pod kierunkiem nauczycieli chemii, biologii i fizyki prezentowali swoim młodszym kolegom i koleżankom zebranym w sali gimnastycznej ciekawe eksperymenty naukowe. Uczestnicy mogli obserwować lub wykonać eksperymenty chemiczne, biologiczne i fizyczne oraz matematyczne wykorzystując m.in. pomoce pozyskane przez szkołę z programu #LaboratoriaPrzyszłości.
Tekst i zdj.: p. Agnieszka Rakocińska, p. Jadwiga Dąbrowska
 
Uczniowie klasy III c zmierzyli się z możliwościami polskich klocków konstrukcyjnych Korbo zakupionych w ramach #LaboratoriaPrzyszłości. Uczniowie podzieleni byli na dwie grupy: konstruktorzy według instrukcji oraz "free style". Klocki korbo daja mnóstwo możliwości, można je wykorzystywać do kodowania, wprowadzać elementy techniki oraz fizyki 🤓🤔 Budowle nie są statyczne, za pomocą korbki poruszają się zębatki i przekładnie, tworząć mechanizmy będź ruchome obrazy. Z pewnością klocki Korbo będą często używane 😀
Tekst: p. Elżbieta Krasicka
 
Kontynuacją programu Laboratoria Przyszłości są #MobilneLaboratoriaPrzyszłości (MLP), które w sposób praktyczny wspierają uczniów i nauczycieli w wykorzystywaniu możliwości sprzętu zakupionego w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości 🤓 Dzisiaj, dzięki wsparciu p. Karola Motyki Starosty Braniewskiego, gościliśmy w naszej szkole zespół edukatorów MLP. Edukatorzy przeprowadzili dla kilku grup uczniów z kl. 4,5 i 6 pokazowe warsztaty z wykorzystania m.in. drukarek 3D i mikrokontrolerów. Warsztaty wzbudziły entuzjazm wśród uczniów i wyzwoliły chęć odkrywania kolejnych możliwości, jakie daje korzystanie z nowoczesnych technologii.
 
Link: